زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

بایگانی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰ ق.ظ

زوربای یونانی

"زوربای یونانی" نام فیلمی به کارگردانی مایکل کوکوپانیس است.آنتونی کوئین (حمزه خودمان!) هم در آن بازی می کند.

 

 

نیکوس کازانتزاکیس، رمانی به همین نام دارد که این فیلم برگرفته از آن کتاب است.

اگر رمان  زوربای یونانی را خوانده باشید، احتمالاً مانند اکثر فیلم هایی که بر اساس رمان ها ساخته می شوند، کمتر از خواندن رمان،از دیدن فیلم لذت خواهید برد.

با اینکه به نظر من هم این فیلم،فیلم خوش ساختی نیست، ولی فکر می کنم توانسته تا حدی در انتقال مفهومی که کازانتزاکیس مد نظر داشته،موفق عمل کند.

 

اگر کتاب "گزارش به خاک یونان" را که قبلاً با هم مرور کردیم (+)، خواندید، فکر میکنم تماشای این فیلم، بعد از آشنایی با کازانتزاکیس، خالی از لطف نباشد.

در ضمن این فیلم محصول سال 1964 است.

رمان" زوربای یونانی" توسط چندین مترجم(از جمله محمد قاضی و محمود مصاحب) به فارسی هم ترجمه شده است.

 

 

۹۶/۰۷/۱۷

نظرات  (۲)

۱۸ مهر ۹۶ ، ۲۱:۱۹ سجاد سلیمانی
بسیار زیاد تعریف این فیلم را هم شنیده ام، حتی برخی از متخصصان روانشناسی در بحث «فیلم تراپی» هم این فیلم را معرفی کرده اند
ممنون از اینکه تجربه ات را منتشر کردی.

فقط سامان جان یک نکته:
تو که انقدر مطالب و محتوای خوب تولید می کنی، کاش یک سایت اختصاصی برای خودت طراحی می کردی و نوشته هات رو اونجا نشر میدادی.

این کارت می تونه در آینده فرصت های بسیاری برای شخص خودت خلق کنه.
پاسخ:
آره سجاد، منم این فیلم رو خیلی دوست دارم. نمیدونستم که توی فیلم تراپی هم توصیه میشه.مرسی که گفتیی.

در مورد نکته ای که گفتی با توجه به تاکید های تو و دوستان دیگه ، حتماً در موردش فکر میکنم. من  توی وبلاگ نویسی تازه کارم. هنوز اون نظم و تعهدی که باید برای این کار داشته باشم،ندارم. بعد از اینکه از این مسئله مطمئن شدم، ایشالا یه فکری میکنم. 
ممنونم که به فکرم بودی و روی این موضوع تاکید کردی.

۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۲:۲۳ احسان بیرانوند
سلام به سامان عزیز
من این فیلم رو بعد از خوندن کتابش دیدم 
متاسفانه خودم اینطوریم که اگه فیلم کتابیو ببینم کمتر انگیزه برام باقی میمونه که کتاب مربوط بهش رو بخونم
بهرحال امیدوارم بقیه برعکس من باشن و وقتی این مطلب خوبتو رو میخونن و فیلم رو میبینن ترغیب بشن که طعم بی نظیر کتابش رو هم بچشن
ارادتمند

پاسخ:
سلام احسان جان
باهات موافقم.منم کمتر فیلمی رو دیدم که از کتابش بیشتر بهم چسبیده باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی