زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

بایگانی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۱۸ ب.ظ

شاخ بر باد مده!

چند ماه پیش داشتم یکی از مستند های بی بی سی رو میدیدم که قیافه یک قوچ زیبا توجهم رو جلب کرد. قبلاً ندیده بودمش و یه دل نه صد دل عاشقش شدم:)

هیچ هدف ضمنی ای هم از به اشتراک گذاشتن تصاویر این قوچ سیاه زیبا ندارم(البته اگه به روز کردن وبلاگ رو حساب نکنیم:) ).فقط خواستم شما هم از لذت تماشا کردنش محروم نشین.و لطفاً با دقت تمام به شاخ هاشون نگاه کنین که ناراحت میشم اگه سرسری بگذرین.

پی نوشت: احتمالاً اگر شاعر قبیله ی این قوچ ها(که طبیعتاً(و ان شاالله) باید از جنس مونث باشند-چون این قوچ هایی که ملاحظه فرمودید از جنس مذکر هستند) مثل جناب حافظ شعر می سرودن اینطور شروع می کردن که : شاخ بر باد مده تا ندهی بر بادم و ناز بنیاد مکن و الی آخر.

پی نوشت بعدی: برای دیدن عکس های بیشتر می توانید Black Buck را گوگل کنید.البته چون اون مستند در مورد حیوانات دیگه ای بود با بدبختی تونستم اسم ایشون رو پیدا کنم و به مراد دلم برسم!

 

۹۷/۰۶/۰۸
سامان عزیزی

قوچ سیاه

نظرات  (۹)

خیلی هم عالی
:)
پاسخ:
:)
وای چقدر زیبا هستن، مرسی. کلی از دیدنشون کیف کردم و من هم یک دل نه صد دل عاشق پیچ‌ و تاب زلفشون، نه ببخشید شاخشون شدم :) 
راستش اول کمی معذب بودم چون فکر می کردم مونث هستن و خب چه معنی میده عاشق مونث بشویم ما، ولی آخرش که گفتی مذکر هستن دیگه خیالم راحت شد. :))
چقدر توی این سه پست آخرت حرف زدم من.‌ اولش گفتم کامنت نذارم چه معنی داره اینهمه پرحرفی. ولی بعدش فکر کردم ما آدمها گاهی بیخودی برای خودمون محدودیت های من درآوردی ایجاد می کنیم.
خودمون رو محدود می کنیم به بهانه های الکی.
وقتی خوشم اومده از این عکسها و این موجودات زیبا چرا پس کامنت نذارم؟ بیان و ابراز احساسات خیلی هم خوبه.
خلاصه که اینها توجیهات بنده بود برای پرحرفی ، باشد که قبول افتد :)
پاسخ:
چقدر خوب که تو هم خوشت اومده از این قوچ های زیبا.
واقعاً قشنگن با اون شاخ هاشون. اصلاً آدم مجذوبشون میشه همینجوری:)

قبول افتاد:)
و قبلاً هم بهت گفتم که اینجا خونه خودته.آدم یه حرف رو چند بار باید تکرار کنه آخه خواهر من(شکلک الکی عصبانی:)
کلی خوشحال میشم وقتی کامنت تو رو میبینم.
قیاقه‌ام این شکلی شد : D چه عنوانی.
خیلی خوب بود، ممنون از به اشتراک گذاری. برای جلوگیری از گناه کبیره سرسری رد شدن کلی با دستم نحوه چرخش شاخ‌ها رو طی کردم تا متوجه بشم چطوری چرخیده، به این نتیجه رسیدم که سخت چرخیده. : )

+ برم اون آهنگه رو هم گوش بدم، ده روز دیگه حذفش می‌کنید. : /
پاسخ:
:)))
یعنی از اول تا آخر کامنتت داشتم بلند بلند میخندیم.

آره بدو گوش کن که تایمر گذاشتم که حتماً حذفش کنم:)
سلام سامان جان.
واقعا شگفت آوره شاخهای این  Black Buck (خوبه ما هم به لطف تو اسمشو یاد گرفتیم) :)
یعنی دیگه هنرمندانه تر از این نمیشد یه شاخ رو تاب داد! واقعا باید به آفریدگارش آفرین گفت.
و... وای گفتی: مستندهای بی بی سی.
من یکی از طرفدارهای پر و پاقرص شونم و عجیب لذت میبرم از دیدنشون.
به خصوص مستندهای "سیاره ی زمین"
همین دیروز پریروز بود که یکی از این مستندها رو دیدم و اتفاقا اسم تهیه کننده اش رو هم یادداشت کردم که بعدا توی اینترنت بیشتر سرچ کنم در موردش:
Justin Anderson
در طول دیدن این مستند، پلک نمی زدم.
همه اش هم، در حال گفتن این عبارت و عبارت های مشابه بودم (به همین شدت) :
"وااااااااای... چقدر جالب ..." :)
شگفت زده شدن از آشنایی با این حیوانات و دیدن برشی از داستان زندگیشون به یک طرف، و شگفت زده شدن از کارِ قابل تحسین مستندسازها و نحوه ی فیلمبرداریهاشون هم به یک طرف دیگه.
واقعاً باید بهشون آفرین گفت که پنجره ای رو به داستان زندگی حیواناتی که خیلی از دسترس ما دور هستند باز می کنند و ما میتونیم به این راحتی از توی خونه ببینیمشون و با اونها آشنا بشیم و با دقایقی از زندگیشون و چالش هایی که با اونها روبرو هستند همراه بشیم.
ممنون بخاطر این پست خوب. :)
پاسخ:
سلام شهرزاد.
پس تو هم عاشق پیچ و تابِ شاخ هاشون شدی رفت:)

آره مستند سیاره زمین واقعاً بینظیره.(راوی هم دیوید اتنبروِ خودمونه!).
فکر کنم بی بی سی فارسی هم سری دوم این مستند رو دوبله کرده و داره پخشش میکنه.من یکی دو هفته پیش بود که یه قسمتش رو اتفاقی دیدم.
اصلاً فیلم برداریشون یه جوریه که آدم فکر میکنه سوپر استارهای دنیای حیوانات رو استخدام کردن که توی این فیلم بهترین بازی شونو ارائه بدن!

مخلصیم.خوشحالم که از این پست خوشت اومده
 ای من به فدای شاخ بیگودی پیچ...

عجب خوشگله. :/
رفتم اون صفحه ویکی پدیا رو دیدم (دیدما نه که بخونم :) ... بیچاره ها چقد زناشون زشتن... حیف.

میگما.. تو عکس سومی هی میترسم مال یکیشون بشکنه. یه کاری بکنین :(
(نگین در میاد دوباره که ناراحت میشم. مامان من با همین توجیه هی موهامو کوتاه میکنه)


پاسخ:
خب منم برا دیدن گذاشتم نه خوندن:)
البته به چشم ما زشتن زناشون(شاعر میگه: اگر در دیده مجنون نشینی به غیر از خوبی لیلی نبینی)
تازه از اون گوشه ی سالن هم یکی از زناشون داره بهمون میگه که: تو شاخ میبینی و من پیچش شاخ و از این حرفا (در مورد شاخ های آقاشون داره میگه)

خو مامانت راست میگه ،دوباره درمیان :)
راستی سارا میخواستم بهت بگم که طرح هایی که کشیده بودی خیلی به نظرم قشنگ اومدن.بازم از طرح هات بزار توی وبلاگ که ما هم بیشتر ببینیمشون.
آفرین. شعره رو خوب اومدین. 
البته ماشالا پیچش شاخ آقاشون انقد هست که همه میبینن همچین چش بصیرتی نمیخواد. 

کدوم طرح ها؟! 
پاسخ:
از گوشه ی دیگه ای از سالن دارن میگن که به این سارا خانم بگو به شاخِ مجنون ما گیر نده که ناراحت میشیم:)
تازه یکی دیگه شون بلند شده و بهم میگه: تو پیچ میبنی و ما پیچ و واپیچ (بعله)

همون طرح ها دیگه!
همون هایی که بردی نمایشگاه. و البته اونهایی هم که نبردی. نکنه میخوای منکر شی؟
آقا اصلا بیخیال قوچ. :/ بهشون بگین نخواستیم مال خودتون.

آهااا. اون که یکی بود‌ فقط! 
عه خوشتون اومد؟ بقیش تو کانالم هست برین بخرین برا شما نصف قیمت پستشم رایگان یه دونه اشانتیونم میذارم روش. خوبه؟

پول لازمم به قرعان. :( 

پاسخ:
آره راستش با اینکه خیلی زشته ولی من خیلی خوشم اومد:)

ولی خارج از شوخی به نظر من کارات قشنگن.مخصوصاً که شعر یا نوشته ای همراهی شون میکنه که لذت بردن از تصویر رو برای آدم عمیق تر میکنه.
اون "دختر ایل" هم خیلی قشنگ بود.و البته بعضی تصویر سازی هات.

منظور بنده این بود که روی وبلاگت هم بعضی کارهاتو بزاری که ما لذتشو ببریم(تلگرام نمیچسبه) وگرنه توان ما به خرید آثار هنری اصیل نمیرسه.
بعدشم با این شیوه ی پروموشنی که در نظر گرفتی مشتری می پره و میره:) .اگه مشاور در زمینه بازاریابی و فروش خواستی من در خدمتم! (این روشیه که خیلی از مشاورها(از جمله من:) برای قالب کردن خودشون به کسب و کارها استفاده میکنن.یعنی طرف رو پودر میکنن بعد خودشون میشینن رو پودرها!)
ایشش چه پرتوقع. پول نمیدن نهایت لذتشم میخوان ببرن. 
نخیر همون تلگرام خوبه.
شعرم دیگه زیرش نمینویسم خیلی دیگه دارین لذت میبرین.

خب پس شیوه رو عوض میکنیم... (فکر کنم این روش تحریک احساسات بیشتر به درد خانما میخوره)

یا همین الآن هفتصد و پنجاه میریزین به حساب و نقاشیتونو تحویل میگیرین،
یا تا ساعت بیست و چهار خونه رو تخلیه میکنین وگرنه رو سرتون منفجر میشه.

با تشکر از اعتماد شما
پاسخ:
اصلاً از نقاشی هات چنین خشونتی قابل تشخیص نیست:)

حیف که به شغل شریف مشاور کسب و کار مشغول نیستم و گرنه جا داشت که این شیوه جدید رو هم پودر کنم و از پودرهاش کمی پول دربیارم.

من که تسلیمم خواهر زاده عزیز. هم خونه و هم هفتصد و پنجاه در مقابل ارزش نقاشی شما رنگ باختن به کلی.

قشنگ بود :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی