زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

بایگانی
آخرین نظرات
شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۰۲ ب.ظ

در باب تفاوت انسان و حیوان!

در باب تفاوت های انسان با سایر حیوانات، بحث های زیادی در طووول تاریخ بوده است و همچنان هم ادامه دارد.

برخی قوه ناطقه را از اصلی ترین تفاوت های انسان و حیوان میدانند. قدرت تکلم که اساس فکر کردن ما را تشکیل میدهد.اما هنوز به درستی نمیدانیم که حیوانات دیگر این خصیصه را دارند یا نه.یا چقدر دارند.ممکن است برخی از حیوانات بهره کمتری از این ویژگی برده باشند ولی هیچ بعید نیست که برخی دیگر بیشتر از انسان از آن بهره برده باشند.نمیدانیم. به هر حال فعلاً تنها چیزی که از آن مطمئنیم این است که نمیتوانیم با اطمینان از این خصیصه به عنوان یکی از اصلیترین تفاوتهایمان صحبت کنیم.

برخی خلیفة الله را لقبی برای انسان در نظر گرفته اند، که بیشتر به داستانی انسان ساز میماند تا واقعیتی که بتوان روی آن حساب کرد.

برخی انسان را حیوان اجتماعی نامیده اند، که نمونه های اعلای زندگی اجتماعی را میتوانیم در برخی حیوانات پیدا کنیم که بهتر از انسانها زندگی اجتماعی را میفهمند.

برخی بر ویژگی ابزارسازی انسانها تکیه می کنند و الی آخر.

 

اما در این میان، ویژگی ای وجود دارد که می توانیم از آن به عنوان یکی از فاحش ترین تفاوت های میان انسان(که خود نوعی حیوان است) و سایر حیوانات از آن یاد کنیم.شاید یکی از مواردی ایست که می توانیم با اطمینان زیادی از آن صحبت کنیم :

انسان ،حیوان زباله ساز.

فکر میکنم لقب برازنده ای برای ما انسانهاست که به سادگی می توانیم مدارک و مستندات کافی برای تائید آن جمع آوری کنیم. بنابراین تصمیم گرفته ام از این به بعد که به تفاوت انسان و حیوانات فکر میکنم، این ویژگی را در ابتدای فهرست تفاوت ها بگذارم. اگر تفاوت دیگری یافتم که شواهد قوی تری برای تائیدش وجود داشت، حتماً در اینجا اطلاع رسانی خواهم کرد.

اگر شما وجه تمایزی بارزتر از این سراغ دارید، مدیونید اگر به من نگوئید و من را از این جهل خارج نسازید.

 

۹۶/۰۶/۰۴
سامان عزیزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی