زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

بایگانی
آخرین نظرات
جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۳۷ ب.ظ

تکنولوژی و برخی از ما

فناوری می تواند هر جنبه ای از زندگیِ یک گاگول را تنزل بدهد( و حتی به خطر بیندازد) در حالی که او را متقاعد می کند که در حال "کارآمد" تر شدن است.

نسیم طالب

نظرات  (۱)

۱۳ دی ۹۹ ، ۲۳:۱۵ محمدصادق اسلمی

سلام سامان

من به شدت به این حرف اعتقاد دارم. تقریبا تا همین یک سال پیش در برابر داشتن گوشی هوشمند مقاومت می‌کردم چون میدیدم که کیفیت زندگی آدم‌های اطرافم رو به شدتت کاهش داده و وقتی که بهشون می‌گفتم میگفتن که اصلا اینطور نیست و ما الان خیلی آدم‌های بروزتر و فهمیدتری هستیم.

و من رو به عنوان یه آدم عقب مونده و کسی که توی گذشته مونده حساب می‌کردن. الان یکسالی هست که گوشی هوشمند دارم و به جرات می‌تونم بگم کیفیت زندگیم چندین پله سقوط کرده

من هرچی فکر می‌کنم می‌بینم تکنولوژی زندگی رو اسونتر و راحتر میکنه اما کیفیتش رو قطعا بدتر میکنه. قطعا تکنولوژی فقط گوشی موبایل نیست و معنای خیلی وسیع‌تری داره.

شاید پیش فرض‌هایی که از قبل داشتم و باعث شده به سراغ کتاب‌های نیل پستمن و نیکلاس کار برم دلیله اینه که مثال‌هایی هم که در ذهن دارم همه به سمت اثرات منفی تکنولوژی باشن.

اما در این لحظه از زندگیم همه جوره گذشته رو به آینده ترجیح میدم. مثلا دوست داشتم در یه قبیله تو قلب یک جنگل به دنیا میومدم و دغدغم این بود که امروز چطور شکار کنیم؟ امروز غذا گیرمون میاد؟ حیونی بهمون حمله میکنه یا نه و شاید آرزومم رئیس قبیله شدن بود.
 

پاسخ:
سلام محمد صادق.
فکر می کنم حرفت رو کاملاً میفهمم.
هر چند که ارزیابیِ دقیق نقش تکنولوژی های مختلف خیلی سخته(چه جنبه های مثبت و چه جنبه های منفی) اما منم در این لحظه برداشتم تا حد زیادی به برداشت تو نزدیکه.

یه چیز جالب هم اینه که من خیلی دوست دارم آینده های دورتر رو هم ببینم و بفهمم این روند به کجاها کشیده میشه اما اگه به ترجیح باشه ترجیح میدم توی گذشته های خیلی دور زندگی کنم(زمان شکارگر-خوراک جویی) و با تو بر سر رئیس قبیله شدن رقابت کنم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی