زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

بایگانی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴ ق.ظ

ما و چهار پایه هایمان

رام کنندگان شیر ها وقتی می خواهند وارد قفس یک شیر وحشی بشوند، یک چهار پایه همراه خود می برند .این چهار پایه را روبروی صورت شیر می گیرند و با همین کار ساده، تمرکز شیر را برای حمله و هجوم به هم می ریزند.

ظاهرا شیر بیچاره در مواجهه با این چهار پایه، تقریباً فلج می شود و نمی تواند تمرکز کند و تصمیم گیری برای زدن به هدف برایش دشوار می شود.نمی داند روی کدام یک از پایه ها که جلو صورتش قرار گرفته تمرکز کند.به نظر میرسد با این کار سیستم توجه و تمرکزش مختل می شود.

 

*

سیستم توجه و تمرکز ما انسانها هم صرفاً کمی از شیر پیشرفته تر است(احتمالاً). اما چهارپایه ی رام کننده ما انسانها خیلی پیشرفته تر از چهار پایه شیر داستانمان است. اسمارت فون های محبوبمان را می گویم.همان موبایل های خوش آب و رنگی که ساعت های زیادی از شبانه روز ،روبروی صورتمان می گیرم.

متاسفانه فقط چهار پایه هم ندارد،آنقدر پایه دارد که می تواند کاملاً انسان روبرویش را فلج کند. سیستم تمرکز و توجه اش را کاملاً مختل کند. این چهارپایه آنقدر هوشمند است که بدون اینکه روبروی صورتمان هم قرار بگیرد،از فواصل دور  می تواند این اختلال را ایجاد کند.

نتیجه اخلاقی از نوع آنالوژیک!: موبایل برای رام کردن انسان به چهارپایه می ماند برای رام کردن شیر.

 

میان نوشت بیربط : داشتم فکر می کردم که یک دوره آموزشی برای آهو های دوست داشتنی راه بیندازم و این روش چهار پایه را به آنها و سایر عزیزان بی دفاع در مقابل شیر های نازنین،آموزش بدهم ولی به دلیل اینکه ممکن بود اکو سیستم زمین و چرخه هایش را به هم بریزم از این رسالت اخلاقی خودم صرف نظر کردم. البته برخی خبرها حاکی از این است که تعدادی از افراد و موسساتی که از راه آموزش انسانها پول در می آورند به دلیل اشباع شدن بازار از رقبا و آموزش دهندگان همه چیز(از تست زنی کنکور تا آموزش به خواب رفتن در سه ثانیه، از ... بگیرید تا ...-با عرض معذرت بابت سانسور این دو جای خالی)، چشم طمع به بازار آموزش حیوانات دارند.البته پول هایی که از این راه در می آورند ،آنجا دیگر وجود ندارند ولی با شناختی که از این افراد و موسسات دارم،بعید می دانم نتوانند راهی پول ساز برایش بیابند!

پایان میان نوشت بیربط.

*

در کنار همه کاربردهای مفید اسمارت فون ها، آیا حواسمان هست که مثل شیر ها، رام این چهارپایه هوشمند نشویم؟

آیا برای فلج نشدن مغزمان در مقابل موبایل هایمان کاری کرده ایم؟

اگر رام موبایلتان نشده اید و او رام شماست که مرحبا.

ولی اگر غیر از این است،پیشنهاد می کنم این فایل صوتی از محمد رضا شعبانعلی را به دقت گوش کنید و سعی کنید تمرین هایش را انجام دهید.من نفع زیادی از آن برده ام و امیدوارم برای شما هم همینطور باشد.

لینک فروشگاه متمم: فایل صوتی مدیریت توجه و اقتصاد توجه

پی نوشت: اخیراً کتابی در همین زمینه (یعنی رام کردن موبایل) توسط دو نفر از دوستان خوب متممی تالیف شده است که می تواند برای این منظور به کمک مان بیاید.

صفحه معرفی کتاب موبایل درمانی در مدرسه 10

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی