زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

بایگانی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۲۱ ب.ظ

دخترم میخوای چه کاره بشی؟

برخی اوقات که برخی از خبر هایی را که برایم مهم هستند می خواهم پیگیری کنم، از چند رسانه مختلف استفاده می کنم. دیروز تصمیم گرفتم که یک خبر را از "بیست و سی" هم پیگیری کنم که الحق نقش اخبار "کانال یک" دوران نوجوانی ما را به خوبی و به شیوه ای توسعه یافته تر بر عهده گرفته است!

میان نوشت: یادم افتاد که یکی از مشتریان ما، چند سال پیش برای فروش یکی از محصولاتش به چه زیبایی ای از برند "کانال یک" استفاده کرده بود. ایشان برای تضمین اثر گذاری محصولش، که یک ترکیب گیاهی آرامبخش بود، به مراجعش گفته بود : یک قاشق از این محصول رو بخوری،تضمین میکنم در آرامش کامل میتونی یک ساعت،پیوسته، کانال یک نگاه کنی!

بگذریم.هم از خبری که میخواستم پیگیری کنم و هم از کانال یک جدید و قدیم.

قبل از خاموش کردن بیست و سی، دیدم که خبری در مورد شروع سال تحصیلی کلاس اولی ها پخش میکند .گزارشگر که به میان کلاس اولی ها رفته بود، از حس و حال بچه ها میپرسید. بعد از ابراز احساسات چند تا از بچه ها، سراغ دختری رفت که گریه میکرد و اشک هایش همینطور روان بود. چند سوال از او پرسید:

+دلت برای مامانت تنگ شده؟

_آره

+دلت میخواد درس بخونی؟

_آره

+میخوای چه کاره بشی؟

_انگشتر فروش 

 

راستش را بخواهید فکر میکنم می توانم چند ساعتی در مورد کلاس اولی ها و جواب آخر این دختر دوست داشتنی حرف بزنم و احتمالاً نق. از نظام آموزشی افتضاحمان بگیرید تا خاموش کردن خلاقیت و شوق کودکانمان توسط ما و جامعه. ولی چیزی که برایم لذتبخش بود این بود که آن دختر در جواب سوال آخر نگفت :دکتر یا مهندس یا هر جواب کلیشه ای دیگری که ما برایش ساخته ایم. گفت انگشتر فروش.

پی نوشت: ممکن است کسی بگوید : خوب این هم کلیشه ی دیگری است که ممکن است ما برایش ساخته باشیم. ولی با این وجود هم به دلایل بسیاری،من باز هم خوشحالم!

 

 

۹۶/۰۶/۳۰
سامان عزیزی

نظرات  (۱)

سامان جان ممنونم که شما هم به سهم خودت فضایی رو به این بحث مهم اختصاص دادین . آقای علی عبدالعالی یکی از منتقدین اموزش و پرورش در ایران در برنامه خط قرمز میگه:"ریشه اصلی تمام مشکلات کشور آموزش و پرورش هست".بحث هایی که در اون برنامه شد برام جذاب بود.همچنین برنامه پرسشگر در شبکه آموزش هم در این زمینه هستش که ایشون تدارک دیدند که جنابعالی و دوستان می تونید آرشیو برنامه هاش رو ببینید.امیدوارم هر چه زودتر این سیستم آموزشی اصلاح گردد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی