زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

زندگی در کلمات

گاه نوشته ها

بایگانی
آخرین نظرات

قبلاً یک فایل صوتی تحت عنوان "تعریفی از اصلاح گری" از دکتر محمد فاضلی را در وبلاگ گذاشته بودم. اگر آن فایل را دوست داشته اید و از نظرتان مفید بوده، فکر می کنم از گوش دادن به گفتگوی جدید دکتر فاضلی در پادکست سکه، تحت عنوان "نقش فرهنگ در توسعه اقتصادی ایران" پشیمان نخواهید شد.

دکتر فاضلی در این گفتگو درباره مسائلی از این دست صحبت می کند:

- چرا سوخت قاچاق می شود؟

- چرا کارمندان سازمان ها درست کار نمی کنند؟

- چرا بین دو خط رانندگی نمی کنیم؟

- چرا در طبیعت آشغال می ریزیم؟

- چرا ما مثل دانمارک یا کره جنوبی نمی شویم؟

- آیا ما ایرانیان بی فرهنگ هستیم و برای حل کردن مشکلات اقتصادی و توسعه مان باید فرهنگ سازی کنیم؟

- و سوالاتی از این دست.

 

هر چند که فکر می کنم میزبان این پادکست(دکتر مهدی ناجی) سوالات خوب و مهمی مطرح کرد ولی به نظرم در یکی از مهمترین قسمت های بحث، یعنی اشاره دکتر فاضلی به بحث ظرفیت حل مسئله(که به نوعی ادامه بحث ایشان در فایل اصلاح گری بود)، کمی کم لطفی کرد و بحث را به سمت یک سوال کلیشه ای برد(اینکه فرهنگ سازی اصالت دارد یا حکمرانی؟). اما فارغ از این بحث ها، به نظرم صحبت های دکتر فاضلی(که سیستم و تفکر سیستمی و اصلاح سیستمی را به خوبی می شود در حرف هایشان فهمید) در این زمینه ارزش گوش کردن و فکر کردن دارند و می توانند برای من و امثال من بسیار آموزنده باشند.

 

این پادکست را می توانید از طریق کانال تلگرام پادکست سکه گوش کنید. (اپیزود سیزدهم)

یا اگر به تلگرام دسترسی ندارید، می توانید در ناملیک به این گفتگو دسترسی داشته باشید.

مدت زمان پادکست: 73 دقیقه

 

 

نظرات  (۳)

۰۹ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۴۳ سارا درهمی

به به. خیلی جالب بود. کیف کردم.

چند ماهه میخوام براتون کامنت بذارم و هی میبینم این ذهن مبارک غیر از خوب بود و جالب بود چیز دیگه‌‌ای نمیتونه سر هم کنه. ولی برا این پست دیگه واجب بود.

حرفای آقای فاضلی همیشه متفاوت و روشن و دقیقه. واقعا دریچه‌های جدیدی تو ذهنم باز شد و از همین داستانا.

ممنون که معرفی کردین.

پاسخ:
خوشحالم که خوشت اومده و از نظرت مفید بوده سارا جان .
و خوشحالترم که کامنتت رو دیدم 
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۲۲:۲۹ نجمه عزیزی

خیلی دعوت و معرفی خوبی بود من هم کلی به همه ارائه کردم اما ظاهرا  فقط ایشون👆  اغفال شدن.   ممنون از شما 

پاسخ:
سلام نجمه خانم.فامیل دور عزیز :)
آره دکتر فاضلی توی بیشتر حوزه هایی که صحبت می کنه، سیستمی به مسائل نگاه می کنه و این به نظرم خیلی آموزنده و کمک کننده ست.
با اینکه اکثر بحث های چنل بی، خیلی جزو علاقه مندی هام قرار نمیگیره ولی فایل های اشو رو چون شما معرفی کرده بودین گوش دادم. به نظرم نقد و بررسی یکطرفه ای بود و فقط از بیرون به مسئله نگاه کرده بود ولی بعضی چیزاش برام تازگی داشت.

در مورد ایشون ;) هم، تا باشه از این اغفال شدن ها برای همه مون.

سامان جان سلام، ممنون از معرفیت 

خیلی عالی و تاثیر گذار بود و انگیزه داد بهم که بیشتر در این‌موارد بخونم و فکر کنم.

بعد اینکه،الان کامنتت برای نجمه رو دیدم یادم افتاد که تعریف کنم،چند روز پیش بعد از مدتها که وبلاگ هردوتون رو بوکمارک کردم و دنبال میکنم، یهو دیدم عه نوشتم سامان عزیزی، اونم نوشتم نجمه عزیزی. انگار تازه یکسان بودن فامیلهاتون به چشمم اومد و فکر کردم صد درصد فامیل نجمه رو اشتباه نوشتم و به خودم خسته نباشید گفتم:) بعد چک‌کردم دیدم نه همه چیز درسته فقط نمیدونم چرا تا اون‌موقع ندیده بودم:)

پاسخ:
سلام رضوان جان.
خوشحالم که خوشت اومده از فایل صحبت های دکتر فاضلی.

شوخی: البته نجمه خانم بوده و ما نبودیم. یعنی اول ایشون عزیزی بوده و من دیرتر عزیزی شدم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی